"Contributions to an institutional perspective on population health"

Seminários GI
Ter . 19 Out . 11h00 a 13h00
"Contributions to an institutional perspective on population health"
Piet Bracke

No mês de outubro o GI LIFE reinicia as suas atividades com o primeiro seminário a ocorrer ainda em regime online.

O webinário será no dia 19 de outubro de 2021, com a participação do Prof. Piet Bracke*, Full Professor no Departamento de Sociologia da Universidade de Ghent, Bélgica.

Pode aceder ao seminário AQUI.

+ Informação

*Piet Bracke focuses on population health and health services use from an institutional perspective. Core research themes are mental health, stigma, professional care-seeking, medicalization, and preventive behavior. Presently, his research group focuses on mental health and the Covid19 pandemic, on stigma, professional care-seeking, and ethnicity, on medicalization theory and medication use, and on vaccination hesitancy from a cross-national comparative perspective. Piet Bracke is a former president of the ESHMS (2010-2014).