Apresentação Pública da Infraestrutura PASSDA

Qua . 19 Set . 14h30
Sala Polivalente
Apresentação Pública da Infraestrutura PASSDA
Alice Ramos, Ana Horta, Anália Torres, Graça Fernandes, Joana Pais, José Manuel Mendes, Luísa Schmidt, Marina Costa Lobo, Patrícia Ávila, Pedro Magalhães e Pedro Moura Ferreira
Instituição:
ICS - ULisboa; ISEG - ULisboa

Às 14.30, na Sala Polivalente do Instituto de Ciências Sociais, vai ser apresentada a infraestrutura PASSDA. Depois de breves apresentações sobre as quatro principais componentes da PASSDA (Arquivo Português de Informação Social, Atitudes Sociais dos Portugueses, Comportamento Eleitoral dos Portugueses e XLAB), serão conhecidos alguns resultados da 8ª vaga do Inquérito Social Europeu: atitudes em relação à imigração, em relação às alterações climáticas e em relação ao estado-providência.

The PASSDA infrastructure will be presented at 2.30 at the Sala Polivalente of the Institute of Social Sciences of the University of Lisbon. After presentations of the four main components of PASSDA (Portuguese Archive of Social Information, Portuguese Social Attitudes, Portuguese Voting Behaviour, and xLAB), we will hear presentations about some of the main results of Round 8 of the European Social Survey, particularly concerning attitudes vis-à-vis immigration, climate change, and work and social welfare.