SEMINÁRIO ESTUDOS PÓS GRADUADOS EM PSICOLOGIA SOCIAL: Um "bom colonialismo": Representações do colonialismo português e repercussões psicossociais

Seminários PG
Sex . 30 Out . 14h30
Joaquim Pires Valentim
Organização:
ICS-ULisboa

Joaquim Pires Valentim, doutorado em Psicologia Social pela Universidade de Coimbra. Fez também o European PhD on Social Representations and Communication (Universidade de Roma ‘La Sapienza, Universidade de Helsínquia e ISCTE).
Principais áreas de pesquisa: representações sociais, relações entre grupos, diversidade cultural, memória colectiva e psicologia política.
Nesses domínios tem coordenado e integrado equipas de projectos de investigação nacionais e europeus (entre outros, do 7º Programa-Quadro e do COST).
Para além das actividades de docência e investigação, tem desempenhado funções de gestão universitária e tem sido avaliador de projectos científicos, nomeadamente em concursos do Centre National de la Recherche Scientifique (França), do Conseil de Recherche en Sciences Humaines
(Canadá) e do Fonds de la Recherche Scientifique – FNRS (Bélgica).

Joaquim Pires Valentim is Associate Professor at the Faculty of Psychology and Educational Sciences of University of Coimbra. He holds a PhD in Social Psychology at the University of Coimbra. He have done also the European PhD on Social Representations and Communication (University of Helsinki, University of Rome ‘La Sapienza’, ISCTE Lisbon). His main research focus is on the fields of social representations, intergroup relations, cultural diversity, and political psychology. In these domains he has been Principal Investigator as well as team member in several Portuguese national funded projects and in European funded projects (namely, 7th Framework Program and COST). Beyond research and teaching activities he has been accomplished management university tasks and he has been evaluator of proposals of scientific projects, namely for the Centre National de la Recherche Scientifique (French), the Conseil de Recherche en Sciences Humaines (Canada) and the Fonds de la Recherche Scientifique – FNRS (Belgium).

Online at

ID 879 0370 6482 Senha 656829