Manifestações de Interesse para Candidaturas a Bolsas Individuais Marie Skłodowska-Curie 2020 tendo o ICS-ULisboa como Instituição de Acolhimento

Candidaturas
Ter . 9 Jun . 00h00 a Sex . 3 Jul . 23h59

Open: Manifestations of Interest for Marie Skłodowska-Curie Actions 2020 Individual Fellowships Applications with ICS-ULisboa as a Host Institution

Within the framework of the Marie Skłodowska-Curie Actions - Individual Fellowships (H2020-MSCA-IF-2020) programme promoted by H2020, the Instituto de Ciências Sociais [Institute of Social Sciences] of the University of Lisbon, Portugal (ICS-ULisboa) is now accepting applications from researchers in the areas of social and cultural anthropology, political science, economics, human geography, history, social psychology and sociology.

The Marie Skłodowska-Curie Individual Fellowships are available for experienced researchers of any nationality, who must have, at the date of the call deadline, a doctoral degree or at least four years of full time equivalent research experience.

Expressions of interests can be submitted for either European (including Career Restart, Reintegration, Society and Enterprise, and Standard European Fellowships) or Global Fellowships.

Applicants will have to submit their manifestation of interest to ICS-ULisboa through the online form available at: https://forms.gle/beNKNC3J4LhDENbd6

• All applications must include:
  • A detailed curriculum vitae
  • A cover letter describing the candidate’s current research interests
  • One copy of each of two relevant publications (or, alternatively, writing samples)
  • A research proposal, according to the guidelines provided in the online form;
  • Two letters of recommendation. At least one of them must be from a non-Portuguese institution. Referees must send their letters directly to mscurie@ics.ulisboa.pt

Candidates are also asked to indicate the researcher who will be responsible for supervising their work plan at ICS-ULisboa. In case the candidate cannot provide such information, the evaluation panel will assign a supervisor based on the profile of the candidate and the proposal.

The deadline for submitting applications to ICS-ULisboa is July 3rd 2020, 11:59 pm (Lisbon time).

The decision to host the candidate will be notified via e-mail by July 24, 2020. Selected candidates will receive full support from the Institute’s R&D unit and designated supervisors to develop their proposal throughout the submission process.

Full applications are due by September 9, 2020. Further information and requisites for the MSCA-IF 2020 are available on the Funding & tender opportunities portal.

Download here the full call for interest, or read it on Euraxess.

*****************************************************************************************

O Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa (ICS-ULisboa), no quadro do programa de Bolsas Individuais Marie Skłodowska-Curie (H2020-MSCA-IF-2020) promovido pelo Programa Quadro ‘Horizonte 2020’, aceita candidaturas, enquanto instituição de acolhimento, de cientistas sociais nas áreas de Antropologia Social e Cultural, Ciência Política, Economia, Geografia Humana, História, Psicologia Social e Sociologia.

As Bolsas Individuais Marie Skłodowska-Curie destinam-se a investigadoras/es doutoradas/os de qualquer nacionalidade,  detentores do Grau de Doutor ou com  pelo menos 4 anos de experiência de investigação a tempo inteiro.

O atual processo de pré-seleção, tendo o ICS-ULisboa como instituição de acolhimento (beneficiário), destina-se a avaliar as candidaturas apresentadas no âmbito dos painéis European Fellowships (Career Restart, Reintegration, Society and Enterprise, and Standard European Fellowships) e Global Fellowships.

As manifestações de interesse devem ser submetidas ao ICS-ULisboa através do formulário online acessível em: https://cutt.ly/MyP5750

O Processo de candidatura deverá ser instruído com os seguintes documentos:

• Curriculum Vitae detalhado;
  • Carta de Apresentação na qual sejam descritos os atuais interesses de investigação;
  • Um exemplar de duas publicações consideradas mais relevantes (ou, alternativamente, dois ensaios não publicados);
  • Proposta de projeto de investigação a desenvolver, de acordo com as indicações do formulário;
  • Duas cartas de recomendação de cientistas sociais, sendo um deles de uma instituição estrangeira. As cartas devem ser enviadas diretamente pelos relatores através do e-mail mscurie@ics.ulisboa.pt .

As/os candidatas/os podem indicar o investigador, no ICS-ULisboa, responsável pelo acompanhamento do projeto a desenvolver. Caso não indiquem um supervisor o painel de avaliação designará um – investigador tendo em conta o perfil do candidato e da proposta apresentada.

A data limite para submissão de candidaturas no ICS-ULisboa é 3 de julho de 2020, às 23h59, hora de Lisboa.

A notificação da decisão do ICS será feita a todos os candidatos até 24 de julho 2020, por e-mail. Os candidatos selecionados beneficiarão do apoio dos supervisores e da Unidade de I&D do ICS-ULisboa no desenvolvimento da proposta de candidatura ao longo do processo de submissão.

A data limite para submissão de candidaturas completas, é o dia 9 de setembro de 2020. Recomenda-se atenta leitura dos critérios de elegibilidade para as MSCA-IF no Funding & tender opportunities portal.

Faça o download do edital, ou leia o edital completo no Euraxess.